Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Hiszpański rynek truskawek i owoców leśnych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Kamila Kowalska | 2016-07-28 15:05:19
truskawki, owoce leśne

Najnowsze dane 2016 r.

Truskawki

Produkcja truskawek w sezonie 2015- 2016 w Hiszpanii wyniosła 294.659 ton, co stanowi o 2% więcej niż w sezonie ubiegłym. Wzrost w produkcji odnotowano mimo zmniejszenia powierzchni zasianych truskawek o 8,7%. Zyski ze sprzedaży truskawek wyniosły ponad 395 mln euro, co stanowi wzrost o 8%.

Średnie ceny truskawek również wzrosły o 1,5% w porównaniu do ubiegłego roku. Zbiory truskawek w roku 2016 rozpoczęły się o miesiąc wcześniej niż zwykle, co ma związek z łagodną zimą, która wpłynęła na poprawę jakości tych owoców oraz ich optymalne tempo dojrzewania.

Od połowy lutego do marca spożycie truskawego wzrosło, a ich ceny były podobne do zeszłorocznych. Pod koniec marca i na początku kwietnia nastąpił szczyt produkcji truskawek, a ich ceny gwałtownie spadły. Sezon zakończył się na początku lipca, wzraz ze wzrostem temperatur, ze względu na to, że wysoka temperatura negatywnie wpływa na jakość i konsystencje tych owoców.

Najwięcej truskawek eskportowano do Niemiec (30%), Francji (20%) oraz do Wielkiej Brytanii (13%).

Owoce leśne

Produkcja malin w tym roku wyniosła 15.800 ton, co stanowi o 10% więcej niż w roku ubiegłym. Ceny malin wzrosły o 8,5%, a całkowity zysk z ich sprzedaży wyniósł ponad 120 mln euro, co stanowi wzrost o 24%. Powierzchnia zasianych malin wzrosła o 16%, do 1.815 hektarów.

Produkcja malin w ciągu tegorocznego sezonu była bardzo zrównoważona, jednak pod koniec maja i na początku czerwca, ze względu na pojawienie się na rynkach brytyjskich i niemieckich lokalnych malin, oraz ze względu na spadek eksportu, doszło do akumulacji malin w Hiszpanii, co doprowadziło do zwiększenia się konkurencji na rynku oraz do spadku cen pod koniec sezonu.

Kampania na jeżyny i jagody trwa nadal, jednak można już zauważyć, że ich produkacja wzrosła znacznie w porównaniu z ubiegłym rokiem ze względu na zwiększenie zasianej powierzchni.

 

Opracowano na podstawie magazynu online Qcom.es z dnia 07.07.2016 r.

http://www.qcom.es/v_portal/informacion/informacionver.asp?cod=30080&te=&idage=&vap=0&codrel=243652&usm=$%7C$idusuencrip$%7C$